S p r á v a o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Materskej školy , Škultétyho, 2630/10, Topoľčany
za školský rok 2020/2021.
Predkladá
Bc. Oľga Babicová
––––––––––––––
Riaditeľka MŠ
Prerokované v pedagogickej rade MŠ dňa 7.10. 2021
Prerokované v rade školy dňa 5.10.2021
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mesto Topoľčany
s c h v á l i ť
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
MŠ Škultétyho 2630/10
za školský rok 2020/2021
Daniela Pacoňová
.............................................................
predseda Rady školy pri MŠ Škultétyho 2630/10
Topoľčany
Stanovisko zriaďovateľa:
Mesto Topoľčany
s c h v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
MŠ Škultétyho 2630/10, Topoľčany
za školský rok 2020/2021
................................................................
za zriaďovateľa
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
- Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 435/2020 Z.z. zo 18. 12.2020 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení
- Koncepcia školy na roky 2019 - 2024
- Plán práce MŠ Škultétyho 2630/10 na školský rok 2020/2021
- Informácie o činnosti Rady školy pri MŠ Škultétyho 2630/10
- Informácie o činnosti Rady rodičov pri MŠ Škultétyho 2630/10, Topoľčany
- Informácie o činnosti IMZ pri MŠ Škultétyho 2630/10
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Materskej školy, Škultétyho 2630/10 za školský rok 2020/2021.
- Základné identifikačné údaje o škole:
1. Názov školy: |
Materská škola |
2. Adresa školy: |
Škultétyho 2630/10, 95501 Topoľčany |
3. telefónne číslo: |
038/5323395 |
4. Internetová adresa: e-mailová adresa: |
www.msskultetyhotop.sk Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. |
5. Zriaďovateľ: |
Mesto Topoľčany, nám. M.R. Štefánika |
Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Bc.Oľga Babicová |
riaditeľka školy (menovaná 1.7. 2019) |
Božena Nedeľková |
učiteľka poverená zastupovaním |
Helena Belohorcová |
vedúca ŠJ |
Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:
Údaje o rade školy:
Voľby pedagogických a nepedagogických zamestnancov sa uskutočnili 4.3.2020, tajným hlasovaním. Zo šiestich kandidátov sa volili dvaja zástupcovia pedagogických zamestnancov.
Za nepedagogických zamestnancov bol zvolený tajným hlasovaním jeden zástupca. Volieb sa zúčastnili všetci zamestnanci školy.
Voľby zástupcov rodičov prebehli tiež 4.3.2020. Zúčastnilo sa 83 rodičov z celkového počtu 108.
Volilo sa tajným hlasovaním, z piatich kandidátov traja zástupcovia rodičov.
Rada školy pri MŠ Škultétyho 2630/10, Topoľčany bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dňa 29. 4. 2020, tvorí ju 9 členov. Dvaja zástupcovia pedagogických zamestnancov, jeden zástupca prevádzkových zamestnancov, traja zástupcovia rodičov a traja zástupcovia zriaďovateľa.
Predseda rady školy: Daniela Pacoňová
Údaje o počte detí v školskom zariadení: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy
Materská škola |
Počet |
zamestnanci MŠ |
16 |
Z toho PZ |
10 |
- kvalifikovaní |
10 |
- nekvalifikovaní |
0 |
Z toho NZ |
6 |
- upratovačky |
2 |
- školník |
1 |
- zamestnanci ŠJ |
3 |
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci
MD – materská dovolenka
Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy: Zamestnanci absolvovali
aktualizačné vzdelávanie na tému „Mentoring v školskom prostredí ako podpora kolegiálneho učenia
a adaptačného vzdelávania“ a tiež sa vzdelávaniu venovali samoštúdiom,
Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti: Vzhľadom k mimoriadnej situácii bolo nutné upraviť spôsoby vzdelávania. V strede našej činnosti naďalej stálo dieťa, jeho potreby a záujmy kde plne rešpektujem individualitu dieťaťa, vývinové špecifiká, personálne, technické a materiálne podmienky nášho zariadenia. V priebehu školského roka sme u detí utvárali pocit istoty a bezpečia, rešpektovali ich vekové a individuálne osobitosti, poskytovali citovú podporu. Edukačná činnosť bola zameraná na systematický a cieľavedomý rozvoj osobnosti dieťaťa. Vytvárali sme priestor na hodnotenie, sebahodnotenie a osvojovanie si zručnosti tvorivého sebavyjadrovania.
Pri plánovaní aktivít sme vychádzali zo Štátneho vzdelávacieho programu a Školského vzdelávacieho programu Jonatán, pričom sa prihliadalo na vekové a individuálne osobitosti detí v triede. Ciele vzdelávacieho programu sme plnili prostredníctvom učebných osnov, rozpracovaných podľa jednotlivých mesiacov, obsahových celkov a tém.
Naša činnosť bola obmedzená vzniknutou situáciou pri prerušení prevádzky z dôvodu pandémie COVID- 19, preto sa venovala menšia pozornosť mimoškolskej činnosti a prezentácii školy na verejnosti. Organizovali sme pre deti akcie ako napríklad ukážka práce polície, hasičov, divadelné predstavenia, športové súťaže. Akcie ako tvorivé dielne, vystúpenia detí pre seniorov a na jasličkovej slávnosti sme v tomto roku neuskutočňovali.
Triedne učiteľky v spolupráci s rodičmi si vytvorili uzavreté skupiny na faceboku, poskytovali rodičom učebné osnovy, nápady na realizáciu vzdelávacích aktivít s deťmi. rodičia posielali fotky prác detí, ich spoločných činností, pani učiteľky deti hodnotili prostredníctvom smajlíkov alebo rozprávkových postavičiek. Do týchto aktivít bola zapojená prevažná väčšina rodičov.
Materská škola má vypracovaný Stimulačný program pre deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Spolupracovali sme v rámci možností so Súkromným detským integračným centrom v Topoľčanoch, Tribečskou knižnicou, múzeom, Pedagogicko-psychologickou poradňou hlavne pri testoch školskej zrelosti predškolákov.
Súčasťou ponuky materskej školy bola pestrá paleta záujmovej činnosti pod vedením pedagogických zamestnancov materskej školy. Záujmová činnosť poskytuje možnosti rozvoja talentu a schopnosti detí v závislosti od záujmu rodičov ( zákonných zástupcov ). V školskom roku 2020/21 bola záujmová činnosť tiež obmedzená. Zamestnanci počas krízy vytvárali metodické materiály, prezentácie na vzdelávacie aktivity. Všetci zamestnanci sa zapojili do skrášľovania prostredia nielen v interiéri, ale upravilo sa okolie materskej školy novými nátermi zábradlí, oplotenia, úpravou drevín, záhonov, vytvorením hravých chodníkov, urobila sa tiež rekonštrukcia priestorov školskej jedálne montážou sadrokartónového stropu, vymaľovaním vďaka sponzorskému zabezpečeniu farieb. V dvoch triedach prebehla výmena nábytku a kobercov.
Zápis do materskej školy na školský rok 2021/22 prebiehal prevažne elektronicky, tiež konzultácie s rodičmi ohľadne zápisu prostredníctvom vytvorenej emailovej schránky na tento účel.
Pri plnení cieľov školy, sa vyskytol problém hlavne u predškolákov, ktorí nie celkom zvládli testy , horšie sa komunikovalo s rodičmi pri plnení cieľov pri príprave pre vstup do ZŠ.
Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená – Škola bola zapojená do
projektu „ Recyklo hry“
Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole: V školskom roku 2020/21 nebola na škole inšpekcia.
Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy: Materská škola na Škultétyho ulici je v prevádzke od mája 1983. Svojím stavebným riešením i situovaním je vyhovujúca pre prácu s deťmi predškolského veku s kapacitou 125 detí.
MŠ Škultétyho 2630/10, Topoľčany získala v roku 1994 certifikát MŠ SR „Škola podporujúca zdravie“.
Budova MŠ je účelová pavilónového typu - pavilón A, B, C a pavilón D ( administratívno-hospodárska časť ). Všetky štyri časti budovy sú účelne vybavené a priestranné. Sú prepojené chodbou. Triedy sú situované do 2 poschodových pavilónov A, B , v ktorých sú v prevádzke štyri triedy . Vnútorný priestor každej triedy je funkčne členený ( herňa, šatňa, spálňa, soc. zariadenie, kuchynka, šatňa zamestnancov, sklad). Pavilón C je prízemný, nachádza sa v ňom jedna funkčne členená trieda ( herňa, spálňa, šatňa, sociálne zariadenie ) a funkčne vybavená telocvičňa. V pavilóne D sa nachádza centrálna kuchyňa, práčovňa, jedáleň pre zamestnancov školy, kancelárske priestory, ( riaditeľňa a kancelária vedúcej jedálne). V priestoroch spojovacej chodby sa nachádza jedáleň pre deti. Každý pavilón má samostatný vchod. Areál svojou rozlohou vyhovuje kapacite školy. Do areálu vedú štyri vstupné brány. Jeho súčasťou sú prístupové cesty, chodníky a zatrávnené detské ihriská, ktoré tvoria preliezačky, hojdačky, pieskoviská, šmykľavky, dopravné ihrisko.
V spolupráci s firmou TOMA zabezpečujeme reguláciu kúrenia na základe poveternostných podmienok. V materskej škole prebehla rekonštrukcia sociálnych zariadení, výmena okien, zateplenie budovy s úpravou fasády a rekonštrukcia kuchyne. Inventár školy je dopĺňaný o nové pomôcky a hračky, všetky triedy sú vybavené interaktívnymi tabuľami, bola vykonaná výmena dielcov oplotenia, nové nátery (zábradlia, preliezačky ), školský dvor bol doplnený lavičkami bola vykonaná kompletná rekonštrukcia všetkých pieskovísk.
Materská škola je vybavená modernými učebnými pomôckami.
Finančné a hmotné zabezpečenie v kalendárnom roku 2020
|
|
|||||||
Položka |
|
|
Upravený |
Pridelená |
Skutočné |
|||
|
|
|
rozpočet |
dotácia |
čerpanie |
|||
610-620 - origin. kompetencie |
201 900,00 |
191 970,68 |
191 970,68 |
|||||
630-640 - origin. kompetencie |
54 200,00 |
54 226,00 |
54 226,00 |
|||||
600 - výd. z dot. ŠR na predš. |
6 00,00 |
6 026,00 |
6 026,00 |
|||||
630 – hmotná núdza |
100 |
49,80 |
49,80 |
|||||
610-640 - výd. príspevok na obedy |
3 800,00 |
3 844,80 |
3 844,80 |
|||||
600 - výd. z ost. príjmov |
10 500,00 |
9 156,96 |
9 156,96 |
|||||
600 - výd. z ost. príjmov - ŠJ |
20 000,00 |
12 829,01 |
12 829,01 |
|||||
spolu |
|
|
290 500,00 |
278 103,25 |
278 103,25 |
|||
Finančné prostriedky boli účelovo použité v zmysle zákona 431/2002 o účtovníctve na prevádzku materskej školy, mzdové prostriedky, vybavenie interiéru a exteriéru školy, doplnenie inventáru didaktickou technikou a učebnými pomôckami.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, v ktorých má škola nedostatky.
Pri plnení cieľov výchovy a vzdelávania sme využívali rôzne formy organizácie výchovno-vzdelávacej činnosti: individuálna, skupinová, hromadná, projektová a diferencovaná. Ich výber závisel od výkonového štandardu, ktorý v edukačnej aktivite sme plánovali dosiahnuť.
Výchovno-vzdelávací proces pozostával z ustálených organizačných foriem denného poriadku.
Pri práci s deťmi sme sa snažíme využívať skupinovú formu organizácie výchovno-vyučovacej činnosti, z dôvodu snahy vytvárať u detí návyk vedieť vzájomne spolupracovať, spoločne prispievať k splneniu cieľa, prezentovať svoje názory, dokázať sa prispôsobiť skupine, obhájiť svoj názor a uplatňovať autoevalváciu. Táto forma nám umožňovala diferencovať výkonové štandardy pre jednotlivé skupiny na základe individuality detí. Voľba foriem organizácie činnosti s deťmi bola podmienená osobitosťami učiteliek a detí, ako aj podmienkami jednotlivých tried.
Výber stratégií výchovno-vzdelávacej činnosti smeroval k zvyšovaniu účinnosti rozvíjania kľúčových kompetencií detí, pričom sa rozvíjali jednotlivé poznávacie procesy (vnímanie, pamäť, myslenie, reč, predstavivosť, fantázia...) Sprostredkúvali sa plnohodnotné informácie
( vekuprimerane, pútavo, pôsobivo), s prihliadnutím na to, aby deti neboli preťažované, aby učiteľka prostredníctvom nich dosiahla stanovený cieľ. Poznatky detí sme obohacovali o poznávanie regionálnych prvkov nášho mesta, poznať a vážiť si kultúrne hodnoty a tradície mesta.
Deti sme vychovávali prostredníctvom životného prostredia, pre životné prostredie a zdravý životný štýl. Skrášlením exteriéru materskej školy dosadením vegetácie, vytvárali podmienky na zážitkové učenie v oblasti ekologickej výchovy, ochrany prírody, zdravia človeka ( správna výživa, zdravotnícka a protidrogová výchova, separácia odpadu).
Deti sa pomerne rýchlo adaptovali, rodičia požiadavky a pokyny učiteliek rešpektovali z toho vyplýva, že pedagogický zamestnanci sú na vysokej profesionálnej úrovni.
Spolupráca školy a rodičov bola a je na dobrej úrovni, rodičia sú pri každodenných stretnutiach informovaný o dianí v škole, o pobyte dieťaťa v MŠ. Pomáhali pri zabezpečovaní hygienických potrieb, učebných pomôcok, zapájajú sa do zberov, pomôžu pri drobných opravách, zabezpečili dve strunové hojdačky na školský dvor.
Topoľčany 19.10.2021 Riaditeľka školy:
Príloha k správe o činnosti školy:
Počas pandémie vírusu COVID 19 prešla materská škola skúškou ako sa postaviť k danej situácii.
Nemalá pozornosť sa venovala aj prostrediu materskej školy, hlavne materiálnemu zabezpečeniu dezinfekčných prostriedkov a sčasti ochranných prostriedkov ( štíty, rúška, jednorázové rukavice) pre každého zamestnanca.
Materská škola pravidelne prechádzala kompletnou dezinfekciou ako prostredia, tak i pomôcok a hračiek.
Netradičným spôsobom prebiehal aj zápis do materskej školy na školský rok 2021/22. Do emailovej schránky vytvorenej na tento účel rodičia posielali prihlášky, ktorú si mali možnosť stiahnuť z web stránky a FB školy. Tiež konzultácie s rodičmi ohľadne zápisu prebiehali prostredníctvom tejto schránky, ale tiež i osobne za dodržaní potrebných hygienických pravidiel.
Aj keď toto obdobie bolo pomerne náročné a bolo pre všetkých skúškou, myslím, že sme ju zvládli pomerne dobre a pomohli hlavne deťom pred vstupom do ZŠ a dostatočne ich pripravili na úlohy ktoré ich čakajú.