Pri plnení učebných osnov využívame rôzne formy organizácie výchovno-vzdelávacej činnosti: individuálna, skupinová, hromadná, projektová a diferencovaná. Ich výber závisí od výkonového štandardu, ktorý v edukačnej aktivite plánujeme dosiahnuť.
Výchovno-vzdelávací proces pozostáva z ustálených organizačných foriem denného poriadku.
Pri práci s deťmi sa snažíme využívať skupinovú formu organizácie výchovno-vyučovacej činnosti, z dôvodu snahy vytvárať u detí návyk vedieť vzájomne spolupracovať, spoločne prispievať k splneniu cieľa, prezentovať svoje názory, dokázať sa prispôsobiť skupine, obhájiť svoj názor a uplatňovať autoevalváciu. Táto forma nám umožňuje diferencovať výkonové štandardy pre jednotlivé skupiny na základe individuality detí.
Voľba foriem organizácie činnosti s deťmi je podmienená osobitosťami učiteliek a detí, ako aj podmienkami jednotlivých tried.
Výberom stratégií výchovno-vzdelávacej činnosti smerujeme k zvyšovaniu účinnosti rozvíjania kľúčových kompetencií detí, pričom sa rozvíjajú jednotlivé poznávacie procesy (vnímanie,pamäť, myslenie, reč, predstavivosť, fantázia...)
Sprostredkúvajú sa plnohodnotné informácie ( vekuprimerane, pútavo, pôsobivo), pričom prihliadame na to, aby deti neboli preťažované, aby učiteľka prostredníctvom nich dosiahla stanovený cieľ.